Tempel van de Hemel en de Verboden Stad - Reisverslag uit Jingshan, China van Else en Ben Kraker - WaarBenJij.nu Tempel van de Hemel en de Verboden Stad - Reisverslag uit Jingshan, China van Else en Ben Kraker - WaarBenJij.nu

Tempel van de Hemel en de Verboden Stad

Blijf op de hoogte en volg Else en Ben

26 April 2015 | China, Jingshan

Na een heerlijke nacht slapen op een Chinees hard bed, kunnen we er weer helemaal tegenaan. Ben heeft ontbijt gehaald bij de 7Eleven, heerlijk!
Daarna met de metro op weg naar de Tempel van de Hemel. Vorig jaar ook gezien, maar waard om nog n keer te gaan. Het is weer bloedheet vandaag. De Tempel heeft n typische ronde vorm en diverse lagen, heel fotogeniek. Erbij ligt de tempel waarin vroeger gebeden werd voor een goede oogst en er ligt 'n heel park omheen. Het is zondag, veel Chinezen zijn zelf ook op pad of flaneren door het park. In het voorste gedeelte zijn voornamelijk oudere Chinezen bezig met rek- en strekoefeningen. Alsof het niks is leggen ze hun been op een hek en rekken het op. Alleen al bij het zien zouden mijn hamstrings spontaan afscheuren :)
Daarna met de metro terug naar het centrum van de stad voor een bezoek aan de Verboden Stad. Dit stond echt nog 'n keer op het verlanglijstje van Ben, want die foto's stonden op het fotokaartje wat hij vorig jaar kwijtgeraakt is. Ik twijfel toch of er geen opzet in het spel geweest is, alleen om nog een keer terug te kunnen naar Beijing?! We hebben heerlijk rondgekeken. Hoe druk het ook is, je hebt er geen last van. De oppevlakte van de stad is zooo groot!
Om 17 uur gaat de stad dicht en als je dan in tegengestelde richting weer door de ingang naar buiten loopt, kan je foto's maken met bijna geen mens erop! Dat deden we vorig jaar en nu weer. Daarna met de metro richting hostel om ergens een hapje te eten. We zijn zo moe en hebben blaren, maar we hebben wel een geweldige dag gehad.
Morgen staat er een wandeling over de Chinese muur op het program, andere opgang dan vorig jaar. Hopelijk werken de voetjes dan weer een beetje mee!

• 26 April 2015 - 16:53

Inka:

Klinkt goed! Geen last van de vulkaanuitbarsting gehad?