Terug naar Beijing - Reisverslag uit Jingshan, China van Else en Ben Kraker - WaarBenJij.nu Terug naar Beijing - Reisverslag uit Jingshan, China van Else en Ben Kraker - WaarBenJij.nu

Terug naar Beijing

Blijf op de hoogte en volg Else en Ben

25 April 2015 | China, Jingshan

Vrijdag begon ons 2e avontuur naar China. Heerlijk op een gewone tijd naar Schiphol, weggebracht door Nienke. Bagage-incheck en douane ging heel snel, tijd genoeg. Dit keer vlogen we met Lufthansa LH993 met vertrek om 14.55 uur. Uiteindelijk vertrokken we met een uur vertraging naar Frankfurt voor onze overstap. Het was best ff spannend of we onze aansluiting van 17.15 zouden halen, maar dat is gelukt! 2e deel van de reis ging per A380 mooi, nieuw en groot vliegtuig, maar in onze economy class wel een beetje krap en dat maakte de reis van 8,5 uur lang... In Beijing aangekomen kwamen de herinneringen van vorig jaar weer boven, het reizen met de metro en het vinden van ons hostel (zelfde als vorig jaar) ging makkelijk en zo arriveerden we te vroeg: onze kamer was nog niet schoon. Dan maar ff koffie drinken en ruimte geven aan 'de man met de hamer'. Op onze kamer snel omgekleed, het is zeker 25 gr. In Beijing korte broeken en slipper-weer. Daarna gaan we op pad. We weten de weg nog in de stad, bijna alles is nog hetzelfde als vorig jaar, behalve ons favoriete koffietentje, dat is er niet meer, helaas :(
We hebben ons voorgenomen dit jaar meer te gaan eten in echt Chinese eettentjes en daar beginnen we maar gelijk mee. In een soort fastfood eten we heerlijk, Ben een curry en ik noodles met zwarte peper. Chinezen zijn geen gezellige eters, ze eten snel en dat doen wij deze avond ook. We zijn moe en verlangen naar ons bed. maar eerst pikken we nog even het strijken van de vlag mee op het Tian'anmen-plein, voor het paleis van Mao en dagelijks bij zonsondergang. Daarna lekker naar het hostel terug en beginnen we aan een vroege 1e nacht.