Alweer een verhuizing! - Reisverslag uit Sijiqing, China van Else en Ben Kraker - WaarBenJij.nu Alweer een verhuizing! - Reisverslag uit Sijiqing, China van Else en Ben Kraker - WaarBenJij.nu

Alweer een verhuizing!

Blijf op de hoogte en volg Else en Ben

10 Mei 2015 | China, Sijiqing

Vandaag verhuizen we weer naar een nieuw stekkie. De buskaartjes naar Hangzhou hebben we gisteren al gekocht. Onze host brengt ons om 8 uur naar het busstation, onze bus vertrekt om 8.50 uur en zal een uur duren. We hebben niks in huis voor ontbijt, maar in de bus eten we wel wat kurkdroge Chinese koekjes. Op het busstation hebben ze een geweldige service. Heet water waar je zelf koffie/thee mee kunt maken. we wisten dat nog van vorig jaar, dus tijdens het wachten genieten we van onze eigen sterremuntthee. De busreis verloopt voorspoedig. In Hangzhou informeren we hoe nu verder? 11 haltes met de metro en daarna een taxi nemen. De metro lukt, de taxi niet, ze laten ons zomaar staan ... nou dan maar niet! We gaan lopen, 2 km., valt toch wel tegen met die volle bepakking! We hebben toch weer teveel bij ons! Inmiddels is het ook erg warm geworden, beetje benauwd. In het hostel blijken we een aanbiedingskamer te hebben met een bunkbed!!! dat was niet de bedoeling en ik weet ook zeker dat ik dat niet geboekt heb. We zijn dan al wel heel lang getrouwd, maar een stapelbed??? Er zit niks anders op dan iets bijbetalen voor een andere kamer en vervolgen sturen we een mailtje naar Booking.com, omdat de informatie bij de boeking niet klopt. Kijken of zij nog wat voor ons kunnen doen. We verkleden ons snel en gaan op pad. Wandelen langs het West Lake, de grootste attractie van Hangzhou. Op ons programma staan de Leifeng Pagoda en de Jingci tempel. De Pagoda is opnieuw in brons opgebouwd op de houten brokstukken van vroeger, in 1959 door brand verwoest. Het tempelcomplex is een van de grootste van China. Erg mooi en wat een rust. We moeten nog een keer bij avond terug, omdat alles dan verlicht moet zijn. We hebben het prima naar ons zin, maar zijn eigenlijk ook erg moe. Onze benen/voeten raken niet uitgerust, ook al maken we er geen dagen van vroeg tot laat van. Eind van de middag besluiten we terug te gaan naar het hostel. Lekker buiten zitten met een drankje, maar al snel houden we Klaas Vaak niet meer buiten de deur. We gaan ff op bed liggen en doen een heerlijk dutje. Daarna is het donker en gaan we op dagelijkse strooptocht naar iets te eten wat aan onze westerse maatstaven voldoet. Bij de buren treffen we een serveerster die ons prima kan helpen aan de hand van een fotokaart met menu's en we eten heerlijk. Ei met tomaat, krokante kipblokjes, groente met knoflook en rijst. Heerlijk! Na het eten gaan we terug naar huis en maken we onze plannen voor de volgende dagen.