Regen, regen, regen - Reisverslag uit Huangshan, China van Else en Ben Kraker - WaarBenJij.nu Regen, regen, regen - Reisverslag uit Huangshan, China van Else en Ben Kraker - WaarBenJij.nu

Regen, regen, regen

Blijf op de hoogte en volg Else en Ben

14 Mei 2015 | China, Huangshan

Wat zullen we vertellen over vandaag? Niet veel, alleen dat het regent, heel hard regent ... en dat het maar niet op houdt. Alle plannen voor vandaag laten we varen, want je kunt nog zo veel plannen, maar tegen deze regen is helaas geen usan (paraplu) bestand. Voor het eerst deze vakantie beginnen we met een echt ontbijt in het hostel. Voor Ben engels, voor mij zwitsers (met muesli)..
Daarna besluiten we om wat ballast naar Nederland te versturen, zodat de rugzakken wat lichter worden en we nog wat souvenirs in Hong Kong kunnen kopen. Volgend jaar gaan we echt met minder kilo's op pad, waar dan ook naar toe! Het versturen van een pakketje is echter geen kleinigheid hier in China, Ben is door de regen naar het postkantoor gegaan en heeft formulieren in 7-voud moeten invullen. Nu maar afwachten wie eerder in Nederland is, het pakketje of wij?!
Als een verzopen kat komt hij in het hostel terug. Rest ons niks anders dan lekker ons boek te lezen, misschien dat het later op de dag nog een keer droog wordt. De weergoden zijn ons helaas dit jaar iets minder goed gezind dan vorig jaar.
Vanaf 15 uur wordt het eindelijk droog en gaan we erop uit, lang genoeg lui geweest! We lopen naar een nieuwe wijk, waarin nieuw tegen oud gebouwd is. Heel veel koffietentjes, Chinezen drinken dan wel weinig koffie, maar de opkomst van Starbucks, Costa Coffee en alles wat erop lijkt is groot. Het is een beetje een yuppenbuurt, er staan jammer genoeg ook heel veel panden leeg. Het leuke aan deze wijk zijn de kanaaltjes waar stoom uitkomt, verwijzend naar de hotsprings in deze omgeving. Ook komen.we kunst tegen in de wijk. Tenslotte doen we nog wat boodschappen voor onze reis naar de bergen morgen. We verwachten daar niet teveel winkels of juist over-de-top- prijzen. We eten heerlijk in het hostel. Al met al toch weer een bijzondere dag geweest, waarop we onze krachten een beetje gespaard hebben. Vanavond niet te laat naar bed, morgen vertrekt om 6.10 uur de bus naar onze bestemming in de bergen.

• 14 Mei 2015 - 18:54

Inka:

Balen die regen. Succes en veel plezier nog. Ben wel beniieuwd of die sipullen daadwerkelijk in Nederland aankomen...weer chrysantenthee meegenomen?

• 14 Mei 2015 - 20:59

Mieke:

Hoi Ben en Else, Wat een leuk verslag ondanks de regen. Hopelijk wordt het de komende dagen beter.

• 15 Mei 2015 - 11:06

Louis En Marian:

Heerlijk, elke dag weer die verhalen waar je zelf een 'film' bij kan maken, zo beeldend vertel je! Ik (Marian) vroeg me af of jullie al die plan-switches steeds in harmonie maken, of dat er één beslist en de ander dat wel best vindt, of juist tegensputtert..... Je moet je per saldo toch aanpassen aan het weer en andere omstandigheden. Filmen jullie soms ook, of ook soms, of wordt er 'alleen' gefotografeerd? Wat jullie allemaal zien aan activiteiten van die Chinezen, langs de weg, werken op plantages, in het verkeer enz., heel bijzonder. Heel anders dan bij ons in elk geval, maar daar reis je dan ook voor, haha.
    Rijden die bussen altijd zo vroeg, of ligt dat aan de aansluiting met de long-distance bussen?
    Kunnen jullie wat regen hierheen sturen, alles verdroogt hier! Je blíjft gieten, en ook bij twee buren die op vakantie zijn.. Veel liefs vanuit Hoofddorp!

• 16 Mei 2015 - 15:34

Astrid:

Hoi Else en Ben,
    Wij zijn weer terug van onze trip en hebben prachtig weer gehad! Dat is toch wel erg prettig en je veel buitenactiviteiten wil doen. Maar vandaag toch regen gehad en inderdaad nodig voor de tuin.
    Al het groen springt er weer uit.
    Heerlijk weer bijgelezen van al jullie avonturen. Geniet maar lekker en hopelijk komt er wat beter weer!