Lamma Island - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Else en Ben Kraker - WaarBenJij.nu Lamma Island - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Else en Ben Kraker - WaarBenJij.nu

Lamma Island

Blijf op de hoogte en volg Else en Ben

21 Mei 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Vannacht zijn we laat aangekomen in ons hotel vanwege vertraging met het vliegtuig. We slapen vandaag 'een gat in de dag'. We ontbijten op de kamer en daarna gaan we op pad. Voor vandaag staat Lamma Island op het programma, een van de eilanden van Hong Kong, een half uur varen met de ferry. We logeren in hetzelfde hotel als vorig jaar, doen bij dezelfde 7Eleven onze boodschapjes en ook bij de lekkere bakker van vorig jaar. De stad voelt heel vertrouwd.
Om 13.30 uur zijn we op het eiland. We meren aan in een stadje en volgen een wandeling van 1,5 uur naar de andere kant van het eiland. Onderweg genieten we van alles wat we tegenkomen, tempeltjes, fruitbomen, mooie uitzichten (op een grote elektriciteitscentrale na!) en we zitten een poosje aan het strand. Er is voor vandaag 100% regen voorspeld, maar die voorspelling komt gelukkig niet uit! Het blijft droog en het is hempjes weer. Half 6 nemen we de boot terug. We gaan in Hong Kong de groeten overbrengen van een collega aan een Nederlandse restauranteigenaar en gaan daar gelijk, sjiek, een hapje eten. Restaurant moet bij de roltrappen zitten naar boven. Hong Kong heeft namelijk roltrappen aangelegd naar boven in de stad. Tussen 6-10 uur gaan de trappen naar beneden, voor iedereen die in het (financieel) centrum aan het werk gaat. Vanaf 10 uur gaan de trappen juist weer omhoog. Heel slim bedacht! Na lang zoeken vinden we het restaurant en eten er heerlijk, maar 't is wel een aanslag op ons vakantiebudget. We nemen de metro terug naar 'huis' om ook nog even over de nachtmarkt te lopen. Daarna is de dag vol, het was een gezellige dag!