Drakenrug-wandeling - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Else en Ben Kraker - WaarBenJij.nu Drakenrug-wandeling - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Else en Ben Kraker - WaarBenJij.nu

Drakenrug-wandeling

Blijf op de hoogte en volg Else en Ben

23 Mei 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Vannacht heeft het hard geregend en rond 11 uur is het eindelijk droog. Ons plan was om vandaag de Drakenrug-wandeling te maken door de bergen, een tocht van 6 uur. Via reviews zijn we erachter hoe we moeten reizen en om 13.00 uur beginnen we aan de tocht. Maar we hebben de weergoden niet met ons, we hebben zeker te weinig wierook geofferd! Het begint al snel weer te regenen en we horen onweer in de lucht, niet fijn om dan in de bergen te lopen. De wandeling wordt aangeprezen om zijn mooie uitzichten, maar vandaag is daar weinig van te zien. Vanwege de hoge luchtvochtigheid lopen we eigenlijk door de mist en is er geen uitzicht. Na 3 kwartier geven we het op, het is niet verstandig om deze tocht voort te zetten, hoe spijtig ook. We hebben nl. geen dagen meer om het over te doen. We nemen de bus terug en onder de paraplu winkelen we nog wat, maar er is al met al weinig lol aan. Als we weer in het centrum van Hong Kong komen breekt er een hoosbui los, de straten staan in een klap blank, wat zijn we blij dat we niet meer in de bergen lopen!
We gaan een poosje naar onze kamer, de wasdroger zorgt ervoor dat onze kleding weer droog wordt. Uiteindelijk gaan we onder de plu op zoek naar een hap eten. Vandaag worden het noodles. Daarna gaan we nog naar de Ladies Market en naar de Nightmarkt voor wat laatste aankopen en zijn redelijk op tijd in ons hotel terug. De rugzakken moeten opnieuw ingepakt worden, want morgenochtend checken we uit. Dat zal onze laatste dag worden in Hong Kong (China).