Op reis naar ons nieuwe stekkie! - Reisverslag uit Shilu, China van Else en Ben Kraker - WaarBenJij.nu Op reis naar ons nieuwe stekkie! - Reisverslag uit Shilu, China van Else en Ben Kraker - WaarBenJij.nu

Op reis naar ons nieuwe stekkie!

Blijf op de hoogte en volg Else en Ben

06 Mei 2015 | China, Shilu

Vanmorgen vroeg vanuit Shanghai vertrokken. Om 10 uur moeten we de trein hebben naar Suzhou. Een van de waterplaatsen rondom Shanghai. We moeten op tijd op het station zijn, maar eerst moeten we nog met volle bepakking in de metro. Gelukkig valt het mee met de drukte, de spits is schijnbaar al voorbij. 2x overstappen, maar ruim op tijd het station gehaald. Ben koopt snel 2 kaartjes (knap he?) en dan is het wachten totdat de trein vertrekt. Gaat heel gedisciplineerd in China, je wacht in een wachtruimte voor de betreffende trein en de kaartjes vermelden het wagonnummer en de zitplaatsen. Zo hoef je nooit te staan. Ideetje NS??
De trein vertrekt precies op de minuut en duurt 25 min. Dan zijn we 125 km zuidelijker dan Shanghai. Met wat vragen komen we bij de goede bus die ons snel in de buurt van ons nieuwe hostel brengt. Al met al neemt de verhuizing slechts 3 uur in beslag. Ons hostel is niet helemaal wat we verwacht hadden, zeer basic en oud, maar het voldoet en t is maar voor 2 nachten. Suzhou staat bekend om zijn watertjes en bruggetjes en zijn mooie tuinen Omdat we hier maar 1,5 dag zijn gaan we snel op pad. Het is inmiddels erg warm geworden. Schitterende tuin bezocht met veel fotogenieke plekjes! Na een paar uur lopen zijn we best moe en gaan lekker terug naar het hostel. Even lekker buiten zitten met boek en koffie. In de avond lopen we op ons gemak naar het centrum om te eten. Alles is verlicht met lampionnen en ledsnoeren, heel gezellig. Rondvaartboten in de kanalen en leuke bruggetjes. Voor het eten strijken we neer op een terrasje buiten. Vanavond een keer geen Chinees, maar pasta en pizza. Daarna lopen we nog even over de Snackstreet, iedereen staat te koken of te bakken, het een aantrekkelijker dan het ander. Met een ijsje van onze grote M vriend wandelen we rustig naar huis. Heerlijke dag gehad!

• 07 Mei 2015 - 17:06

Erik & Inka:

Je kunt wel merken dat jullie veel ervaring hebben met reizen, en zelfs in China. Inderdaad is een aantal jaren Chinese les geen overbodige luxe, zo is de kans groter dat je een reactie begrijpt dan wel een eenvoudige vraag kunt stellen. Ik ben benieuwd naar de foto's van alle waterpartijen in de tuinen, inspiratie om jullie tuin aan te passen? Geniet van Suzhou. We zien het volgende bericht weer graag tegemoet!