Really bad day! - Reisverslag uit Siyanjing, China van Else en Ben Kraker - WaarBenJij.nu Really bad day! - Reisverslag uit Siyanjing, China van Else en Ben Kraker - WaarBenJij.nu

Really bad day!

Blijf op de hoogte en volg Else en Ben

11 Mei 2015 | China, Siyanjing

De hele nacht heeft het geregend, maar dan slapen we toch. 's Ochtends was het droog en toch weer korte broeken weer. Echter, de vreugde was van korte duur.
Op het program stond de oude winkelstraat van Hanzhou en alles wat er verder op ons pad kwam. Allereerst hebben we wat lopen winkelen en zijn we in een klein bronsmuseum geweest. Hier in China wordt er schijnbaar veel brons gedolven en daar worden op straat de mooiste afbeeldingen uit China mee gemaakt. In de oude winkelstraat vonden we een zeer kinderrijke Boeddha, we gokken zomaar dat deze Boeddha aanbeden wordt om te vragen voor een gelukkig/kinderrijk gezin. Aangezien ons gezin compleet is, zijn we maar op enige afstand gebleven! Daarna moesten de paraplu's al snel te voorschijn komen, jammer! En daar liepen we weer, als toerist herkenbaar aan onze korte broeken, terwijl de Chinezen dik aangekleed zijn. Of zouden we nog meer toeristische trekjes hebben? We hebben verder nog wat tempels bekeken boven op een berg, maar wat verveelt regen snel!! Omdat het ook snel kouder werd, was de lol er snel af. we hebben heerlijk een tijd bij Costa Coffee zitten schuilen. De koffie en de wifi is daar tenminste goed! De barista sprak echt goed Engels, dus Ben vermaakte zich prima, terwijl ik met het thuisfront aan het whatsappen was. Wat is de wereld toch klein, ik ben nog niet uitgetypt met 2 vingers of heb al antwoord! Soms van 2 kanten tegelijk!
Daarna snel terug naar het hostel, we zijn nat en koud. We eten weer bij de buren. Heerlijk, en dan is het opeens weer ff droog. We lopen naar het Westlake, voor de deur, om avondfoto's te maken. Daarna lezen we wat en willen we douchen... Maar helaas omdat de zon niet geschenen heeft vandaag is er geen warm water. We waren al niet blij met dit hostel, maar nu helemaal niet meer. Kortom, een dag om snel te vergeten, hopelijk is het morgen allemaal beter...

• 12 Mei 2015 - 16:54

Pieter:

Wat leuk om al die verhalen te lezen, wat een avonturen. Ik denk dat jullie best weer blij zijn als je weer thuis bent. Normaal eten, normale mensen om je heen.. (nou ja :)) en lekker weer......
    Geniet nog maar een paar weken.

• 12 Mei 2015 - 23:44

Marian:

Lieve Else en Ben, dat is pech, zo'n koude dag er tussendoor! En dan ook nog niet lekker warm worden onder de douche....Zeker op je vakantie geen feest.
    Maar je moet maar denken: beter dat dan die 2e hevige aardbeving in Nepal! Hier is de zomerse temperatuur ook alweer de deur uit. Gelukkig wel de zon veel gezien....
    Betere dag toegewenst! Liefs van ons