Macau - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Else en Ben Kraker - WaarBenJij.nu Macau - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Else en Ben Kraker - WaarBenJij.nu

Macau

Blijf op de hoogte en volg Else en Ben

22 Mei 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Vandaag is het plan om naar Macau te gaan, een voormalige Portugese kolonie, een uur varen vanaf Hong Kong. Het lukt vandaag even niet zo goed om de oversteek te vinden, maar de aanhouder wint. Uiteindelijk zijn we pas om15 uur aan de overkant, maar dat is niet erg, we kunnen tot middernacht terug. Het is wel een heel gedoe met de immigratie, Hong Kong uit, Macau in .... Je moet steeds door de douane en overal krijg je weer losse papiertjes in je paspoort! Ook voor vandaag was er slecht weer voorspeld, maar het valt mee. We vangen wel wat regen, maar de temperatuur is rond de 25 graden. Macau is een groot casinogebeuren in het nieuwe gedeelte van de stad, dat aangebouwd is tegen het oude - Portugese - gedeelte. De straatnamen zijn nog in het Portugees, maar iedereen spreekt Engels. De geel/witte gebouwen, de tegeltjes aan de muren (azulegos) en de Christelijke (katholieke) kerken wijzen op de Portugese geschiedenis. Zelfs de Nederlanders hebben ooit een aanval op de Portugese kolonie gedaan, maar die is afgewenteld. Vanaf 1999 is de Portugese kolonie officieel teruggegeven aan China. De stad is niet heel bezienswaardig. De overgebleven voorgevel van St. Paul's Cathedral is de belangrijkste trekpleister naast de enorme hotels en casino's. Als het donker wordt, lijkt het net Las Vegas met al zijn led-verlichting! We lopen een aantal hotels in en kijken onze ogen uit van alle luxe! We nemen een kijkje in een casino, maar dat is verder niet aan ons besteed. Om 20 uur nemen we de free shuttlebus terug naar de haven. Maar ook dat gaat niet in een keer goed. Uiteindelijk hebben we de boot van 21.30 uur terug en zijn we rond 24 uur weer in ons hotel.