Terug in Beijing - Reisverslagen van Else en Ben de Kraker - WaarBenJij.nu Terug in Beijing - Reisverslagen van Else en Ben de Kraker - WaarBenJij.nu

Terug in Beijing

Na een lange reis zijn we zonder problemen via Frankfurt in Beijing geland. Vanaf Frankfurt in een gloednieuwe A380. Heel mooi, maar in de economy class 'n klein beetje krap en dan is 8,5 uur errug lang! Dus als we ooit toch nog 'n keer naar China gaan, dan mag het wel iets dichter bij komen te liggen :)
Het hostel, zelfde als vorig jaar, was snel gevonden. Ach, Beijing is helemaal niet zo groot, we weten er inmiddels al aardig de weg. :)
Onze kamer was nog niet klaar, dus moesten we even wachten met een kop koffie en toen kwam de man met de hamer langs....
Nadat we gesetteld waren op onze kamer zijn we snel op weg gegaan. Korte broek aan, sandalen, het is hot in Beijing, rond de 25 graden zeker! We struinen op ons gemak de hele stad door en alles is herkenbaar ... Alleen onze favoriete koffietent van vorig jaar is er niet meer, heel jammer. Uiteindelijk eten we in een eenvoudig tentje, Ben een curry en ik een vegetarische noodle schotel met zwarte peper. Heerlijk! Daarna zijn we over het Tiananmen plein gelopen richting metro, we zijn allebei erg moe. Bij zonsondergang nog even de vlag strijken meegemaakt voor het paleis van Mao, gebeurt elke dag met zonsondergang met veel ceremonieel. Vervolgens met de metro naar ons hostel, we vielen bijna om van moeheid!